Vålamagasinet

Inspiration och kunskap i snygg e-förpackning

Nytt formspråk och tydlig navigering

Vålamagasinet har fått ett nytt visuellt formspråk, i allt från typsnitt och färger till tonalitet och presentation av produkter. Med tydlig navigering och inspirerande innehåll i stora produkt- och lifestylebilder, visas produkterna i sitt sammanhang. Vid köp av stora möbler online är det viktigt att få en känsla för hur de ser ut i en faktisk boendemiljö, då enbart mått och specifikationer inte alltid räcker för att slutföra den personliga köpprocessen.

Besök Vålamagasinet
105%Fler besökta sidor per session
Nya produkt- och lifestylebilder för 20 000 artiklar
Vålamagasinet.se är en toppmodern e-handel som ska vinna mot konkurrenter genom att möta besökarnas längtan efter design i alla beröringspunkter. Stor vikt har lagts vid att siten ska andas samma exklusivitet och detaljrikedom som de produkter som säljs.
CAMILLA SUNDBERGCREATIVE DIRECTOR, CLOUD NINE

Mobilanpassad och blixtsnabb

Fler och fler köp genomförs i mobilen. Mycket kraft har därför lagts på mobilanpassning av Litium-lösningen, från sök till betalning i systemet Avarda. Frontend-ramverket React låter tunga sidor med många högupplösta bilder ladda snabbt.

  • • NYTT BILDSPRÅK
  • • BETALINGEGRATION MOT AVARDA
  • • RESPONSIV DESIGN
"Vi är otroligt stolta över att presentera vår nya e-handel tillsammans med Cloud Nine. Vårt mål att återspegla all den inspiration och kunskap vi genom åren samlat på oss är uppnått."
Anette LindhWebmaster, Vålamagasinet

Inspiration läs om nästa case