14 mars 2018
Kl 08:30 - 09:30
Linnégatan 89 E, Stockholm

Så konverterar du en osäker kund

David Aler
David AlerStrateg

E-handlare ägnar mycket tid åt att optimera slutskedet av köpprocessen, från kundvagn till checkout. Och visst är den viktig. Men den sanna utmaningen är att få kunden att lägga första varan i varukorgen, särskilt en som inte vet exakt vad hen vill ha.

Embedded content: https://cloudnine.wistia.com/medias/fkqbxm8cbu?wvideo=fkqbxm8cbu

Hur lyfter vi en osäker kund över köptröskeln? Hur utnyttjar vi sökmotorer, sociala medier, produktdata, filtrering och guider för att hjälpa kunden fatta detta kritiska beslut?

Vid ett frukostseminarium tidigare i år gav vår strateg David Aler, en överblick över fem typiska kundresor och förklarade hur man skapar en både guidande och konverterande e-handel.