Houdini

Tidlös och visionär e-handel som inspirerar

PLAY

Detaljrik design med produkter i fokus

Houdini Sportswears nya e-handel har givits ett tidlöst formspråk med välarbetade produktbilder, och en känsla för detaljer i designen som syns i egenkomponerade ikoner och mikroanimationer. Med produkterna i fokus, och innovations- och hållbarhetsarbetet bakom dem, leds besökaren genom ett inspirerande flöde, hela vägen fram till köp och leverans.

Besök houdini
Välarbetade produktbilder som inspirerar
"Med optimerade flöden, snabb teknik och ett genomgående tydligt designspår har den nya siten alla komponenter som krävs för att lyckas inom e-handel."
Camilla SundbergCreative Director, Cloud Nine

Blixtsnabb teknik ger optimal upplevelse

Houdinis fokus på produktutveckling och innovation har matchats med en e-handel byggd på den senaste tekniken. En headlesslösning med API-kopplingar mot Litium, presentationslager på React/Redux och Next.js med server-side rendering ger snabbast möjliga laddning av sidorna och en optimal upplevelse – även i mobilen.

  • • LANSERAD PÅ 6 MARKNADER
  • • BETALINTEGRATION MOT KLARNA OCH ADYEN
  • • EGET IKONBIBLIOTEK
  • • RESPONSIV DESIGN
"Det här är en fin start för oss i vår digitala resa. Genom en ny plattform och ett nytt utseende kan vi förbättra upplevelsen för våra besökare och kunder och bättre få fram vår vision, innovationer och cirkulära arbete."
Lina SkoglundProjektledare E-com, Houdini Sportswear

Inspiration läs om nästa case