22 oktober 2019
Kl 08:30 - 09:30
Regeringsgatan 29, Stockholm

E-handel – att arbeta med teknisk kreativitet

Begrepp som “butiksdöden” florerar återkommande i media samtidigt som fler och fler företag (och enskilda näringsidkare) med enkla medel sätter upp en e-handel och når köpare i världens alla hörn. Finns det några uppenbara fallgropar eller tekniska aspekter som gör stor skillnad för dig som jobbar med, eller funderar på att starta upp en e-handel? 

Under detta frukostseminarium kommer Camilla Sundberg, Creative Director, och Alexander Järnehall, gränssnittsutvecklare, ge värdefulla tips och dela erfarenheter från en rad olika projekt som gjorts på Cloud Nine de senaste åren.

Kom och bli inspirerad av hur vi hjälpt varumärken som Casall, Houdini Sportswear, Vålamagasinet och Bemz att ta sig an sina digitala kundresor; som ofta startar mycket tidigare än man kan tro. 

UX-designers bör arbeta nära utvecklare för att säkerställa att man uppnår “teknisk kreativitet” för att designa och bygga lösningar som fungerar sömlöst genom alla flöden. Vi kommer prata om vikten av iteration, att man aldrig blir riktigt klar samt ge konkreta exempel på små justeringar som gett högre konvertering.

Välkomna till ett seminarium för en lyckad affär!


Frukost serveras mellan 8.00-8.30.


Det förekommer att Cloud Nine filmar och/eller fotograferar under seminariet. Genom att anmäla dig så accepterar du att du eventuellt kan komma med på bild eller film och att det materialet kan komma att publiceras på internet och i tryck i syfte att marknadsföra Cloud Nine.