9 november, 2016

Casall satsar på e-handel – väljer Cloud Nine som ny digital byrå

Casall grundades för mer än 30 år sedan och är idag ett av Sveriges främsta varumärken inom sportmode och träningsredskap. Tillsammans med digitalbyrån Cloud Nine och e-handelsplattformen Litium tar man nu nästa steg i satsningen att bli ett globalt varumärke.

Casall har sedan starten 1984 skapat träningskläder med hög modegrad för kvinnor och snygga, funktionella träningsredskap. Man har även sedan en tid utvidgat sortimentet med herrkläder. Ledorden har hela tiden varit quality and style och dessa ord är även utgångspunkt för den digitala närvaron framåt. Den nya hemsidan kommer att utgöra navet i Casalls varumärkesbyggande aktiviteter framöver.

”Efter mer än 6 månaders undersökning av marknaden valde vi Cloud Nine och Litium som samarbetspartners för vår satsning på en helt ny e-handelsplattform. Vi ser verkligen fram emot att lyfta vår e-handel och hela vår digitala närvaro tillsammans under de närmaste åren”, säger Carl-Axel Surtevall, VD för Casall.

“E-handel är något som blir ett allt större verksamhetsområde för Cloud Nine och att få förtroendet att arbeta med ett så starkt varumärke som Casall känns oerhört spännande!” säger Carl-Fredrik Risbecker, VD för Cloud Nine.

“Vi har skapat en e-handelstjänst som har som mål att driva kundens tillväxt och öka försäljningen med hjälp av ett team av experter från oss leverantörer”, säger Henrik Lundin, VD på Litium. “Vi ser fram emot en spännande resa med Casall och Cloud Nine för att gemensamt förverkliga den visionen.” 

E-handeln kommer att baseras på Litiums molntjänst “Litium Growth Cloud powered by Klarna”.